torsdag 27 januari 2011

Idag har jag fått det som jag misstänkte

bekräftat att en man, skolkamrat, älskare och vän är död sen ca fyra år tillbaks.

När jag fick det bekräftat så grät jag det kommer fortfarande tårar när jag tänker på honom….han blev bara 40 år gammal och jag undrar hur han dog. Om det var hjärtat eller en olycka. Tänkte ta mig till biblioteket och titta i gamla tidningar för att se om det står något.

Han föddes här i Örebro 1967 dog 2007, bodde här hela tiden men åkte ibland till thailand vet jag.

Vi träffades på Örebros folkhögskola hösten 95 och båda två blev blixtkära i varandra den sekunden han klev in i klassrummet med svarta boots, svarta jeans, mörkblå skjorta och svart skinnjacka med tuggummi i munnen.

Men det tog ett tag innan vi gjorde något åt saken, jag var blyg på den tiden ( om ni kan tänka er det).

Jag är inte säker på när vi träffades privat första gången men jag tror jag masserade honom och det slutade med att vi hade sex sen fortsatte vi att ses.
Han brukade spela gitarr för mig, vi lagade mat tillsammans, såg på filmer ihop och pratade mycket med varandra om allt.

Vi var ett par i privat men inte utåt utan då var vi bara vänner.

Det var ett ganska vilt år för mig, många fester mycket alkohol.

Jag hade precis flyttat in i denna lägenhet då kallades den för studentlägenhet med ett plomberat sovrum så jag hade bara ett kök och vardagsrum men det passade mig då.

Han hade tyvärr den fula ovanan att använda amfetamin i perioder.

Han visade mig det en gång och jag skällde ut honom för det och sa att det där får du absolut inte ta in i min lägenhet eller använda när jag ser på och det förstod han och gjorde aldrig om det. Den gången så berättade han om bieffekterna och jag fick också känna hur hjärtat bultade som om det ville hoppa ur bröstkorgen på honom och det fick mig att bli orolig för honom.

Han fanns alltid där för mig och gav mig pengar om jag verkligen behövde det.
Jag älskade honom i många år efter att vi hade slutat ses och han har fortfarande en plats i mitt hjärta och kommer alltid ha det.

Vi hade ett litet uppehåll så vi sågs inte därför att han hade en flickvän men sen kom han tillbaka till mig och utan någon av oss visste så gjorde vi ett barn ihop men jag fick missfall när jag var i andra månaden och tyvärr så hade han åkt på semester samma dag jag fick missfallet och var borta i en månad men när jag väl fick tag i honom så lyssnade han på mig och försökte trösta mig men mina känslor var nästan helt borta för honom och jag flydde från honom men han sa innan jag försvann att hade jag fått barnet skulle ha ta sitt ansvar men det visste jag redan för han hade redan ett barn med en annan kvinna och han tog god hand om sin son (även om han kallade honom för sin lilla apa) på ett kärleksfullt sätt.

Sen sågs vi en gång utanför Ica Maxi men det var sista gången och jag minns tyvärr inte när det var.

A du finns alltid i mitt hjärta hoppas det är bra med dig nu.

Ta hand om er!

Kram Hjärtat!

2 kommentarer:

  1. Så tragiskt när människor dör alldeles för tidigt..Tråkigt att höra att du också är vilsen, vi får stötta varandra o göra år 2011 till Året i våra liv! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade dig då jag läste en annan blogg, min kusins. Jag känner smärtan du har och det är tråkigt att du använt droger. Jag har samma, eller liknande bakgrund som du, tror jag i alla fall. Kika in och läs lite på min blogg så klarnar nog bilden.
    Kram!

    SvaraRadera